Varukorg
Du har inga varor i din varukorg

ÖPPET KÖP

Så här gör du för att returnera en vara hos Zetas Trädgård.

ÖPPET KÖP

Som kund hos Zetas Trädgård har du alltid 5 dagar öppet köp på växter* och 14 dagar öppet köp på övriga varor.

OBSERVERA! Trädgårdsväxter, krukväxter, lök och frö kan endast returneras i vår butik i Segeltorp**.

– Tiden för öppet köp börjar löpa från den dagen du köpte din vara i vår butik i Segeltorp eller från den dag du emottog varan via leverans av PostNord eller annat fraktbolag.
– Du ska alltid visa upp kvitto/orderbekräftelse vid returer hos Zetas Trädgård,
– Samtliga etiketter ska sitta kvar.
– Övriga varor som krukor, inredning och torrvaror returneras oanvända, i ursprungligt skick
– Växter skall returneras i ursprungligt skick, ej planterad. Vänd dig till en av våra trädgårdsmästare på den avdelning du valde din växt.

Öppet köp gäller ej på prisnedsatta varor, reavaror, beställningsvaror samt specialbeställningar utöver ordinarie växtsortiment.

RETURER VIA POSTNORD ELLER ANNAN LEVERANTÖR

Om du vill returnera din vara (gäller ej trädgårdsväxter, krukväxter, lök och frö) per post (eller annat sätt) står du som kund för fraktkostnaden. Returen ska ske inom 7 dagar efter du emottagit din försändelse. Kontakta alltid Zetas kundtjänst innan du gör en retur. Du erhåller ersättning för ditt köp senast 7 dagar efter returnerad produkt ankommit till Zetas Trädgård.

Observera att du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, risken innefattar bl.a. att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Om godset skadas under transporten till oss kommer vi att mejla dig om detta, bifoga foton och förklara att vi inte kan ta emot varan.

* Öppet köp 5 dagar gäller ej snittblommor.

** Du som gjort ditt köp via Zetas e-handel; Observera att du ej har öppet köp/ångerrätt på växter, lök och frö då dessa varor tar skada av att hanteras flera gånger. Du kan dock returnera dessa i vår fysiska butik i Segeltorp.